tiistai 21. heinäkuuta 2015

Maanantai 20.7.2015 ja osa tiistaita 21.7.2015

Reissuporukkamme kokoontui Pirkkalan lentokentällä ko 18, jokainen tuli paikalle omilla kyydeillään. Sulloimme rinkat jätesäkkeihin ja vedimme teippiä ympärille. Turvatarkastus meni kaikilta hyvin, hiuslakkapullo taidettiin ottaa  pois. Lentokoneessa meillä oli paikkoja sekä koneen etu-että takaosassa. Koneessa ilmastointi oli aika himmeällä, takapenkkiläisillä ainakin oli hieman kuuma. Lento oli onneksi lyhyt ja sujui hyvin. Budapestin lentokentältä Niina ja Nipsu ostivat kioskista melkein kaikki patongit iltapalaksi.Lentokentällä meitä odotti bussikyyti. Bussi oli aika pieni ja rinkat  heitimme perävaunuun. Leiripaikkamme ohjaaja Siilimies kavereineen olivat meitä hakemassa. Ajoimme pimenevän Budapestin kaupungin läpi ja ihailimme yövalaistua Ketjusiltaa.

Leiripaikallemme taisi olla kentältä kolmisen varttia. Pimeässä otimme rinkat ja teltat kantoon ja saavuimme omalle teltta-alueellemme. Kaikki olivat varustautuneet hyvin otsalampuilla ja teltat nousivat pystyyn tuota pikaa. Vessatkin löytyivät aika läheltä leiriämme ja ovat ihan siistit ja kivat. Söimme patongit ja ihailimme kaunista kirkasta tähtitaivasta. Ilta oli todella lämmin ja tuuleton. Aika nopeasti kaikki nukahtivat ja tuhisivat tyytyväisinä teltoissaan.

Aamuaurinko lämmitti kuumasti jo kuuden aikaan ja suurin osa heräilikin jo silloin. Tutustuimme leirialueeeseen, joka ei ole kovin suuri. Muissa leireissä on partiolaisia Unkarista ja Irlannista. Vesipisteen vesi on aluksi sameaa mutta kirkastuu hetken kuluttua. Odottelimme kun Siilimies heräili ja saimme meille osoitetun keittiökatoksen. Sinne tuotiin meitä varten jääkaappi. Keittelimme maittavat aamupuurot. Aurinkorasvaa on jokainen laittanut paksut kerrokset, aurinko porottaa todella kuumasti, onneksi välillä käy tuulenvire.
Pia ja Niina lähtivät leirin autokuljetuksella käymään kaupassa ostamassa meille ruokaa ja keittiötarvikkeita. Reissu kesti pari tuntia ja sillä aikaa muu poppoo rennosteli ja otti aurinkoa. Niityllä liihotteli runsain mitoin erilaisia perhosia, joita koetimme kuvailla. Myös leppäkerttuja on paljon. Lounaaksi Pia teki pastaan ja kinkkua, oli tosi hyvää ja ravitsevaa! Kaikilla olikin jo kova nälkä.
Naapurileirimme partiolaiset innostuivat vaihtamaan partiohuiveja kanssamme ja nyt meillä on vihreät huivit!
Lähistöllä on hotelli, jossa on ulkona uima-allas alue. Pääsimme sinne uimaan ja kylpemään, ihanan virkistävää. Kioskista sai myös ostettua viileää juotavaa ja jäätelöä, nam!
Illalla leiriläiset tekivät itse pölkyistä mölkkypelin, jonka jätimme leirikeskukseen. Pia loihti meille herkkuhampurilaisia, joita kaikki söimme suurella ruokahalulla!

Pian noutaa vettä vesipisteeltä

Leena ruokailee leirikeittiössämme

Siilimies kavereineen tuo meille jääkaappia

Paahteessa löysime varjoa puiden katveesta