torstai 14. kesäkuuta 2018

13.6. Keskiviikko

Aamulla oli erittäin kostea ilma ja suunnitelmanamme oli lähteä luonnonpuistoon, mutta huonon sään vuoksi suuntasimmekin kohti Wienin akvaariokeskusta.

Saadessamme kuulla, että lähdemme ihmisten ilmoille meille annettiin 45 minuuttia aikaa valmistautua. Useat laittoivat vähän ripsaria ja farkut jalkaan.

Bussia odotellessa

Matka jatkuu

Lähdimme kävellen bussipysäkille, missä Stella söi pahanmakuisen kirsikan ja sylki sen maahan. Bussilla menimme juna-asemalle ja sieltä junalla Wieniin. Bussissa meitä kehoitettiin laskemaan äänitasoa useaan otteeseen kanssamatkustajien tärykalvojen säästämiseksi.

Evästauko ennen kuin katsellaan kaloja

Tämän jälkeen kävelimme akvaariokeskuksen eteen syömään hieman toistemme välipaloja (kannattaa mennä Pian viereen lounasaikaan ;). ) Syötyämme tepastelimme akvaariokeskukseen katselemaan haita ja muita mereneläviä. Siellä sai myös väistellä lepakon kakkaa.

Apinat tykkäsi liikkua vapaana

Se oli korkea 12-kerroksinen torni ja koska meillä on terveet nuoret jalat niin käytimme portaita. Kattokerroksessa oli ravintola ja panoraamaterassi, mistä näki koko ympäröivän kaupungin. Siellä oli hienoa herkutella jäätelöllä!

Täältähän näkee kauas!

Osa rohkeni laittamaan kätensä Dr. Fishien puhdistettavaksi.

Seuraavaksi etsimme googlemapsien avulla tiemme pizzeriaan, mikä osoittautui sangen vaikeaksi. Lopulta kuitenkin löysimme perille ja saimme ruokaa. Moni kuuli ensimmäistä kertaa tippilautasesta ja jätimmekin pikkuhilut taskuistamme siihen.

Sen jälkeen saimme shoppailla pari tuntia ostoskadulla ja hajaannuimme ryhmissä omille teillemme. Osa shoppaili vaatteita ja osa tuliaisia. Jotkut vain herkkuja itselleen.

Osa aikuisista vieraili kirkossa

Tapasimme sovitussa kokoontumispaikassa jossa kaikki olivat ajoissa, kerrankin. Kävelimme yhdessä metrolle ja menimme sillä junalle, mitä jouduimme odottamaan jonkin aikaa ja siinä tulikin sitten samalla hyvä vessatauko. Löysimme myös jonkun paikallisen pankkikortin lippuautomaatista ja palautimme sen infopisteelle.

Nesteytys kunnossa

Menimme junalla takaisin Mödlingeniin ja myöhästyimme bussista muutamalla minuutilla. Seuraavaa tarvitsikin taas odotella tunnin verran, mutta siinä vieressä oli halpa kebab paikka, joten sekään ei haitannut. Tapasimme myös paikallisia poliiseja, jotka olivat erittäin hyvännäköisiä (ainakin osan mielestä). Lopulta pääsimme kuitenkin bussiin ja kävelimme takaisin leirialueelle pimeässä rauhalliseen tahtiin. Suurin osa painui suoraan pehkuihin.