sunnuntai 28. heinäkuuta 2019

Matka Hollantiin 26.7.-2.8.2019

Tervetuloa lukemaan matkastamme Rotterdamiin, Hollantiin!

Perjantai 26.7.

Perjantaina klo 11:00 kokoonnuimme Ahlaisten VPK:n talolle ja nousimme tilausajobussiin, joka vei meidät suoraan Helsinki-Vantaan lentokentälle. Matkan varrella pysähdyimme Forssan Autokeitaalle lyhyelle pissatauolle. Saavuimme lentokentälle noin klo 15:00. Kun olimme saaneet rinkkamme ruumaan ja selvinneet turvatarkastuksesta ilman mitään suuria ongelmia, oli meillä noin 1 ½ tuntia aikaa tutkia lentokentän monimuotoisia kauppoja.

Lähtöselvitystä tekemässä Helsinki-Vantaan kentällä
Kohta mennään!

Kello 17:30 kokoonnuimme portille ja parinkymmenen minuutin kuluttua pääsimme vihdoin koneeseen. Lento kesti n. 2 tuntia, jonka aikana meille tarjoiltiin lentoon kuuluva lämmin ruoka ja juoma. Saimme myös minimuffinsin jälkiruuaksi.

Lennolla tarjolla ollut nuudeliateria

Lentomme oli perillä Amsterdamissa n. 19:00 paikallista aikaa. Amsterdamista jatkoimme matkaa junalla ja metrolla Rotterdamiin, jossa olimme perillä noin kello 22:00.

Ulkona nukkujien leiri aamulla
Saavuttuamme Rotterdamin Scout Centreen aloimme miltei välittömästi kokoamaan telttojamme. Teltan kasaaminen oli hankalaa ja turhauttavaa, koska oli jo niin pimeää. Onneksi ihana Hanna-Leena piristi kärsimystä jakelemalla porkkanoita nälkäisille. Teltan kasaamisen jälkeen olikin jo aika mennä nukkumaan.

Alina, Jenna ja Joni olivat reissaamisen jälkeen jo niin väsyneitä, että päättivät jättää teltan kokoamisen huomiselle, ja nukkua taivasalla.

Leirimme teltan lauantaiaamuna

Lauantai 27.7.

Aamu alkoi ankein tunnelmin, koska satoi kaatamalla ja ukkosti. Sade loppui n. klo 8 aikaan, jonka jälkeen saimme piakkoin aamupalaa, pikapuuroa ja välipalakeksejä. Tarjolla oli myös kahvia ja teetä. Kello 11:00 menimme läheiseen McDonaldsiin syömään, jonka jälkeen lähdimme taivaltamaan Lidliin, josta ostimme leirille ruokaa. Samalla kaikilla oli mahdollisuus ostaa omia herkkujaan.
Virittelimme keittiökatoksen parista pressusta

Leirikeskuksen lemmikkipossu

Jonossa mars! Matkalla McDonaldsiin ruokailemaan

Myöhemmin iltapäivällä oli aktiviteetti, ja pääsimme kokeilemaan esterataa joella. Tehtävänä oli päästä joen yli tippumatta veteen. Moni yrittäjistä onnistui joen ylityksessä, mutta muutama kuitenkin tipahti veteen. Onneksi vesi ei ollut kylmää. Jotkut vetivät radan montakin kertaa läpi tippumatta. Ilona jopa yritti ”speedrunia” ja sai ajakseen 58 sekuntia!

Radalla pysyminen vaati taitoa

Aktiviteetin jälkeen loppuilta oli vapaata. Leirikeskuksen alueella on monenlaisia vapaa-ajan aktiviteetteja: melomista, lentopallon ja jalkapallon pelaamista sekä muihin leiriläisiin tutustumista, ja moni valitsikin melomisen.

Kärrykyydillä ympäri leirialuetta

Leirialueella tällä hetkellä olevien partiolaisten kotimaiden liput ovat esillä.

Lerikeskuksen piha

Ennen vapaa-ajan aktiviteettaja oli kuitenkin ruoka. Ruokana oli makaronia ja jauhelihaa, jossa oli porkkanaa ja herneitä. Klo 23:00 olikin sitten jo aika rauhoittua ja mennä telttoihin valmistautumaan nukkumaan menemiseen.