tiistai 25. heinäkuuta 2017

Ahlaisten Ankkurit Saksassa

Lauantai 22.7.2017 - Sunnuntai 23.07.2017

Matkamme Saksaan alkoi jo lauantaina Niinan, Leenan ja Lotan autoretkellä, sillä he saivat työkseen roudata leirille tarvitsemamme varusteet. Tavarat olimme pakanneet kasaan jo perjantaina. Heidän  matkansa alkoi Ahlaisista kello 10.30 ja päivä kului kohti Helsinkiä ajaessa. Helsingistä he lähtivät laivalla suoraan Saksaan ja laivamatka jatkui sunnuntai-iltaan asti, jonka jälkeen matka jatkui Bergeniin. Yönsä he nukkuivat onnellisesti hotellin pehmeissä sängyissä.

Maanantai 24.07.2017

Nukuttuaan yönsä onnellisesti hotellissa Niinan, Leenan ja Lotan matka jatkui maittavan aamupalan jälkeen Bergenissä sijaitsevaan Bergen-Belsen nimiseen keskitysleiriin. Bergen-Belsenissä ei Lotan harmiksi ollut raunioita, mutta kuvia ja vaatteiden riekaleita löytyi kyllä. Bergen-Belsenissä sijaitsee myös Anne Frankin hauta. Bergen-Belsenin jälkeen automatka jatkui Rieneckin linnaan jossa partiokeskus sijaitsee, matka sujui mutkattomasti jos nyt ei muutamaa eksymiskertaa lasketa. Päästyään leirikeskukselle väsyneet matkaliset joutuivat etsimään henkilöä joka osoittaisi heille majoituspaikkamme, tämän jälkeen he purkivat matkatavarat ja pystyttivät katoksen sen jälkeen Niina ja Lotta olivatkin jo matkalla kauppaan.

Samaan aikaan toisaalla lauma (23 henkilöä) partiolaisia kokoontui Porin linja-autoasemalle ja ahtautui OnniBusiin joka oli matkalla Helsinkiin. Pitkän ja meluisan bussimatkan jälkeen saavuimme Helsingin Kamppiin josta jatkoimme rautatieasemalle. Kävellessämme kohti rautatieasemaa Weeti tajusi jättäneensä takkinsa bussiin, se oli mennyttä. Rautatieasemalla tankkasimme itsemme täyteen euronjuustolla ja tripillä. Saatuamme junaliput lähdimme junalla kohti Helsinki-Vantaan lentokentälle. Juuri kun pääsimme lentoentälle Aaro ilmoitti että hänen toinen kumisaappaansa oli tippunut junaan ja hetken päästä toinen lojui roskiksessa. Lentokoneeseen pääsy sujui ilman ongelmia ja kaikki olivat ajoissa portilla, jes! Lentomme oli hieman myöhässä, mutta kun ilmaan päästiin suurin osa päättikin huilata silmiään. Frankfurtin lentokentällä meitä vastassa oli bussi kuski joka kuljetti meidät Rienecken linnaan, tai ainakin melkein, jouduimme kävelemään 500 metriä sillä linja-autolla ei leirialueelle pääse. Loppuilta sujuikin telttojen pystytyksessä ja iltapalaa nauttien.

Tiistai 25.07.2017

Aloitimme ensimmäisen kunnon leiripäivämme kello kahdeksalta nauttien aamupalan. Päivä alkoi harmaana ja ennen päivän aktiviteettimme alkua taivaalta tippui jo pisaroita. Päivän aktiviteettinamme oli kiipeily ja kovimmat sanat olivat ryhmätyö ja itsensä ylittäminen, se kyllä näkyi! Todella moni uskaltautui kiipeämään ylemmäs kuin kuvitteli ja haastamaan itsensä ja pelkonsa. Ryhmätyön avulla saimme yhtenäisen hengen ja päivä oli mahtava jatkuvasta sateesta huolimatta. Lounaaksi nautimme hernekeittoa ja  tämän jälkeen jatkoimme kiipeilyn parissa. Kiipeily päättyi kello 16.30 jonka jälkeen saimme nauttia vapaa-ajasta, tosin Eeva, Jenna, Merituulia ja Joni joutuivat keittiövuoroon jotta saisimme päivällistä. Loppuilta taitaakin sujua vaatteita kuivaten ja korttia pelaten. Moni on kyllä sanonut tarvitsevansa lämpimän suihkun joten voi olla että tänä iltana leirissämme näkyy hirveä suihkujono, sillä meillä on oma katos johon kuuluvat vessat ja suihkut sekä keittiö. Juuri ennen päivällistä suurin osa päätti käydä kioskilla joka sijaitsee leirialueella. Toivotaan että huomenna sataisi hieman vähemmän, vaikkei tämä sade meitä partiolaisia estäkkään.