torstai 3. elokuuta 2017

Paluumatka Suomeen

Sunnuntai 30.07.2017

Heräsimme aamulla kuudelta ottamaan teltoista sisäteltat pihalle jotta ne kuivuisivat ennen pakkaamista. Tämän jälkeen nautimme aamupalan ja aloimme purkamaan telttoja. Vaikka sisäteltat eivät olleetkaan kuivuneet kokonaan pakkasimme teltat silti ja aloimme tekemään lähtöä jättäen Niinan, Leenan ja Lotan taaksemme, sillä he tulisivat Suomeen vasta tiistaina. Lähdimme bussilla kohti Frankfurtin lentokenttää. Lentokentällä jonotimme pitkään check-in:ssä jonka jälkeen pääsimme järkyttymään turvatarkastuksesta joka oli erilainen kuin Suomessa. Laitteessa täytyi mennä seisomaan haara-asentoon, outoa. Päästyämme turvatarkastuksesta kaikki kävivät kaupassa ostamssa itselleen jotain lennon ajaksi sillä aamupalasta oli jo aikaa. Päästymme lentokoneeseen suurin osa otti torkut. Laskeutuminen tuntui kestävän ikuisuuden sillä kiersimme Helsinki-Vantaan lentokenttää ympäri oltuamme, luultavasti, liian aikaisin perillä. Helsingissä kävimme Burger Kingissä ja siitä lähdimme kohti Poria. Päästyämme Poriin väsyneet partiolaiset lähtivät kohti kotia kukin omilla kyydeillään.

Niina, Leena ja Lotta kuluttivat aikansa ajelemalla maisemareittiä kohti satamaa josta rahtilaiva Suomeen lähtisi. Loput ajasta he viettivät satamassa odottaen lähtöä.

Maanantai 31.07.2017 - Tiistai 01.08.2017

Koko maanantai kului rahtilaivassa ja tiistaina matka jatkui Helsingistä Ahlasiin jossa tavarat purettiin ulos Niinan pakusta.

Kiitos kaikille oikein mukavasta ja hauskasta reissusta!